Istoric

Creatorul limbajului C++ este Bjarne Stroustrup în laboratoarele Bell din Statele Unite ale Americii în anii 1980, ca o serie de îmbunătățiri ale limbajului C.


Algoritmi

Programul care afișeaza „Hello world” este foarte simplu în unele limbaje de programare și este folosit deseori pentru a arăta bazele limbajului de programare. Programul afișează pur și simplu „Hello world” pe ecran.

Alt algoritm des utilizat în limbajul de programare C++ este algoritmul lui Euclid sau afișarea celui mai mare divizor comun dintre doua numere.


Variabile

O variabilă este un nume pentru un loc din memoria computerului în care se stochează unele date. 

char - ține siruri de caractere - 255 de caractere maximum

int - ține numere întregi - între -2147483648 și 2147483647

long long - numere mai mari ca int

float - numere reale

bool - true ( 1 ) sau false ( 0 )

Declararea variabilelor înseamnă definirea tipului și setarea valoarea inițială. Variabilele nu trebuie neapărat să fie inițializate când sunt declarate global doar dacă dorim sa aibă o anumită valoare, declarate global, automat sunt inițializate cu 0.


Structura de program

Folosind algorimul de mai sus pentru afișarea mesajului ”Hello world!”, observam:

  • #include <iostream>

Directiva "#include <iostream>" instruiește preprocesorul să includă o secțiune de cod C ++, cunoscuta ca biblioteca iostream care permite efectuarea de operațiuni de intrare și de ieșire standard, cum ar fi scrierea pe ecran a mesajului (Hello world!).

  • using namespace std;

Această instrucțiune permite tuturor elementelor din spațiul de nume std să fie accesate în manieră necalificată.

  •  int main ( ) 

Această linie inițiază declararea unei funcții. În esență, o funcție este un grup de instructiuni de cod caruia ii este dat un nume: în acest caz, avem numele de "principal" pentru gruparea de instructiuni care urmează. 

  • { și }

Tot ce este între aceste acolade formeaza corpul functiei care definește ceea ce se întâmplă atunci când se apeleaza functia principala main. La fel într-o instrucțiune, tot ce se află între acele acolade calculatorul înțelege unde începe un bloc de cod, și unde se termină.

  • Instruncțiunea cin>>n;

Această instrucțiune are trei părți: în primul rând, cin, care identifică dispozitivul standard de citire a caracterelor . În al doilea rând, operatorul >>, care indică faptul că ceea ce urmează este introdus în cin. În cele din urmă, o variabilă care se citește de la tastatură.

  • cout<<Hello world!;

Această linie este o instrucțiune C ++. O instrucțiune este o expresie care poate produce un efect. Această instrucțiune are trei părți: în primul rând, cout, care identifică dispozitivul standard de afișare (iesire = output) a caracterelor . În al doilea rând, operatorul de inserare <<, care indică faptul că ceea ce urmează este introdus în cout. În cele din urmă, o propoziție între ghilimele ("Hello world!"), este ceea ce se trimite la ieșirea standard. 

Tel.: +40 0755 604 054
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți