Istoric
C# a fost conceput de Microsoft în anii 2000, având ca sursă de inspirație C++. Anders Hejlsberg spune că C# nu este o copie a limbajului Java ci este mai apropiată de C++ ca design.
Algoritmi
Implementarea programelor este asemănătoare limbajului C++ și Java. Programul pentru afișarea mesajului „Hello world” este mai scurt decât cel de la C++.
O bibliotecă importantă este System.Drawing care este folosită pentru a desena imagini.
Algoritmul lui Euclid sau afișarea celui mai mare divizor comun dintre doua numere.
Variabile
Variabilele față de C++ diferă foarte puțin.
string - ține mai multe caractere
char - ține un singur caracter
int - ține numere întregi
float - ține numere reale
Variabilele se declară după anumite reguli:
- Numele variabilei trebuie să înceapă cu litera sau cu (underscore);
- Variabilele sunt case sensitive;
- Nu sunt permise simboluri speciale;
Structura de program
Folosind algorimul de mai sus pentru afișarea mesajului "Hello world!", observam:
- using
Programul nostru începe cu câteva instrucțiuni using. Instrucțiunile using cer compilatorului să utilizeze conținutulul unui fișier.
- { și }
Programele C# au instrucțiunile grupate în blocuri, iar fiecare bloc începe cu { și se termină cu }. Acesta este modul în care compilatorul poate înțelege unde începe un bloc de cod, și unde se termină.
- Console.Write ( );
Prin aceasta instrucțiune programul nostru citește datele cu care lucrează.
- Console.WriteLine
Prin utilizarea Console.WriteLine am instruit programul nostru să afișeze un text în fereastra sa. Prin utilizarea Console.Read, l-am instruit să nu închidă fereastra după ce execuția se încheie (programele de consolă tind să se închidă singure când își termină execuția), ci să aștepte o interacțiune din partea noastră (în cazul de față, orice text introdus la tastatură, urmat de tasta Enter).